08/08/2020
*AHİR_ZAMAN_HASTALIĞI*
*İkindi ve yatsı namazının sünnetini kılmamayı adet haline getirmişsen,
*Sürekli kaçıncı rekatta olduğunu, hatta hangi vakte niyet ettiğini unutup duruyorsan,
*Selam verir vermez seccadeden kaçarcasına kalkıyorsan,
*Tesbihat yapmıyor, dua da etmiyorsan,
*Tuvalette geçirdiğin süre namazda geçen süreden fazlaysa,
*En büyük mutluluğun sevdiğin yemekleri yemekse,
*Her sabah işe gitmek için kalkınca sabah namazını kılıyor ama haftasonu olunca sabah namazına hiç uyanamıyorsan,
*Namazdan kurtaran günlere erişince derin bir oh! çekiyorsan,
*Kuran okumayı bildiğin halde en son ramazan ayında bir cüz okumuşsan, kuran gerçekten rafta tozlanmışsa,
*Hatim için sana verilen ama okumadığın bir sürü cüz varsa,
*Saçım bozulur diye takke kullanmaktan geri duruyorsan,
*Namazlar hep son yarım saate kalıyorsa,
*Camiye cumadan cumaya gidiyorsan,
*Bir fakire en son ne zaman yardım ettiğini hatırlamıyorsan,
*Kurbanı bile kredi kartıyla alıp onunda asgarisini ödeyip mundar ettiysen,
*Başörtün küçücük olduğu için sürekli boynun falan görünüyorsa,
*Boyun uzun görünsün diye, başörtünü hep deve hörgücü gibi yapıyorsan, uzaylı canavar Alien gibi oluyorsan,
*Hele üzerine bir de sigara yakıyor, dumanı içine çekiyorsan araba kullanırken,
*Bilgisayar oyununda bonus toplayan karakterler gibi yolda gördüğün her kadına dönüp dönüp bakıyorsan, hiç boş geçmiyorsan.
*Sıktığın parfümün kokusu son 20 metredeki her erkeğin burnundaysa.
*Sürekli küçük! yalanlar söylüyor, sürekli gıybet ediyorsan,
*Küstüğün ve nefret ettiğin bir sürü insan varsa,
*Bir de bu haline bahaneler üretiyorsan, bil ki sana ahirzaman hastalığı bulaşmış demektir.
*Ahirzamanda olmanın savruluşudur bu yoldan çıkışlar, bu hastalıklı haller.
*İstikamette yürüyemiyor oluşumuzun tek çaresi kendimizle yüzleşmektir ve TEVBE.
Tevbe Yine Tevbe Rahman’a göz yaşlarıyla Tevbe
*Estağfurullah el Azim el kerim er rahim ellezi la ilahe illa huvel hayyul kayyum ve etubu ileyh*
*“Allahümme ente Rabbî lâ ilahe illâ ente halaktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve vâ’dike mes’tetâtü eûzü bike min şerri mâ sanâtü ebû’ü leke bi-nîmetike aleyye ve ebû’ü bizenbî fağfirlî feinnehû lâ yağfıruz-zünûbe illâ ente bi rahmetike ya erhamer rahimin"*
Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz sözlerine devamla şöyle buyurur:
“Her kim, bu Seyyidü’l istiğfârı sevâbına ve fazîletine bütün kalbiyle inanarak gündüz okur da o gün akşam olmadan ölürse Cennetlik olur. Yine her kim, sevâbına ve fazîletine gönülden inanarak gece okur da sabah olmadan ölürse Cennetlik olur.”
(Buhârî, Deavât, 2, 16; Ebû Dâvûd, Edeb, 100-101)