http://www.todnet.org/
http://www.gozsagligim.com/
Türk Oftalmolojisinin gelişmesinde Eğitim Hastanelerinin yanında Oftalmoloji Derneği'nin çok önemli rolü ve katkıları olmuştur. 1928 İstanbul'da kurulan bu dernek çalışmalarını bugüne kadar ara vermeksizin bir başarıyla sürdürmüş, memleketin birçok yanına yayılan Lokal Derneklerin de kuruluşuna imkan da sağlamıştır. Kanun 1929'da yayın hayatına b
aşlayan Türk Oftalmoloji Gazetesi'nin "Gazetemizi Neşre Başlarken" adlı giriş yazısında şunlar ifade edilmektedir:
"Türk hekimliği tarihinde vaki bu iki hadise şüphesiz ilmi ve mübrem bir ihtiyaçdan doğdu. Şimdiye kadar dağınık bir aile efradı gibi idik. Bu yüzden her birimizin mesaisi kendisine münhasır kalıyordu. Kimse kimsenin ne tarzda çalıştığına vakıf olamıyordu. Diğer tıbbi cemiyetler ise ihtiyaçlarımızı tatmine kafi değildi. Zira şubemize münasebet ve alakaları tabiatıyle az olan meslektaşlarımız muvacehesinde, hususi mesaimiz layık olduğu alaka ile karşılanamıyordu. Memleketimizde şimdiye kadar ne bir oftalmoloji cemiyeti ve ne de oftalmoloji gazetesi olmaması yüzünden milletler arasındaki oftalmoloji ceryanlarının daima haricinde kaldık. Nitekim 12 Temmuz 1927'de toplanan beynelminel oftalmoloji konferansına her millet davet edildiği halde, bizleri düşünen olmadı. Işte bütün bu hakikatler karşısında bir cemiyet kurmağa ve bugün elimizde bulunan şu gazeteyi neşretmeğe karar verdik." Kurucular (Alfabetik sıra ile) Sokrat Aleksiadis, Hakkı Hayri Ayrı, Fehmi Ayberk, Salih Sait Aytun, Ömer Kaşif Baştuğ, Şakir Ahmet Ediz, Niyazi Ismet Gözcü, Misakyan, Ahmet Münir, Eduvar Şahbaz, Emil Ş.Tahinci, İsak Naum, Kemal Tarkan, İsmet Uluğ.
1930-1931 yıllarında ise derneğin yönetim kurulu ve üyeleri şu şekildedir:
Birinci Reis: Şakir Ahmet Bey, ikinci Reis: Niyazi İsmet Bey, Umumi Katip: Hakkı Hayri Bey, Veznedar: Nuri Fehmi Bey, Celse Katipleri: Halit Abdil