13/05/2020
1- “Telefonu sabaha kadar şarj etmek yanlış”
elefonu sabaha kadar şarjda bırakmanın herhangi bir zararı yok.
Akıllı telefonlarımızın pil seviyesi %100'e ulaştığında enerji almayı kesecekleri yazılımlara sahipler.
2- “Telefonu satın aldığımız ilk gün tamamen şarj etmeliyiz”
Eski model telefonlarda, ilk satın alımda mevcut şarjı tamamen tüketip daha sonra %100’e gelecek kadar
şarj yapılması gerekiyordu. Ancak yeni model akıllı telefonların lityum-iyon bataryalara sahip.
Günümüzde neredeyse tüm akıllı telefonlar lityum-iyon batarya kullanıyor. Bu nedenle telefonu satın aldığınız
ilk gün veya daha sonrasında tamamen şarj etmenize gerek yok.
3- “Konum servisleri pili bitiriyor”
Aslında bu tamamen yanlış denilemez. Konum servisleri gibi hizmetlerin pili etkilediği bir gerçek.
Ancak sanılanın aksine pili tamamen mahvetmiyor. Zaten telefonun kullanım amacı arama yapma, mesajlaşma gibi hizmetler.
Bu nedenle siz gönül rahatlığıyla kullanmaya devam edebilirsiniz.
4- “Telefonu şarj olurken kullanmayın”
Telefon şarjdayken kullanmanın herhangi bir zararı yok. Ancak bunu yaparken orjinal şarj cihazı kullandığınızdan emin olun.
5- “Telefonu sürekli açık tutmak telefon şarjı için zararlı değil”
Telefonu sürekli açık tutmak telefonunuzda büyük sorunlara sebep olabilir.
Uzmanların da önerdiği gibi en azından günde 2-3 dakika kapalı tutup açmanız son derece yararlı. Böylece telefonun hem pil ömrünü hem de performansını korursunuz.