05/02/2019
Igår, den 4 februari år 2019, stängde vi ner TV-Spelsbutiken för gott. Efter nästan 25 år i Lidköpings tjänst insåg Thomas och jag att det var dags att avsluta detta kapitel i historien och såväl förväntansfullt och vemodigt låsa den där dörren en sista gång. Thomas är bra mycket bättre med ord i verkligheten än vad jag är, men han bad mig, Marcus, skriva denna text som ett avslut och ett tack till er alla.
Alla vet inte om det, men jag kommer ursprungligen inte härifrån. Jag flyttade hit från Varberg för 10 år sedan. Efter att ha gått arbetslös alldeles för länge så fick jag praktikplats på TV-Spelsbutiken, och sen dess har jag varit en del av butiken i närmare 9 år. Jag har alltid varit fullblodsnörd och att faktiskt få arbeta med att hitta schyssta TV-spel till riktiga människor var ärligt talat en väldigt blygsam dröm. Det betydde mycket för mig.
Och det hade inte betytt något om det inte vore för er. Både Thomas och jag har lärt känna så många underbara människor, Lidköpingsbor och omsocknes. Vänner som vi har träffat, vänner som träffat varandra, tillochmed par som mötts och knytit band genom vår lilla butik. Jag har träffat människor som fundamentalt förändrat mitt liv. Så mycket minnen, så mycket musik.
Nu när vi sällar oss till nya jaktmarker så hoppas jag inte att saker och ting kommer bli FÖR annorlunda - TV-spel kommer alltid vara min främsta hobby och det jag är bäst på. Och jag har alltid haft ett stort behov av att prata ut om tankar och känslor om TV-spel år 2019. Jag kommer antagligen skriva de på min sida Virtues & Gaming för de som är intresserade. För er som inte tröttnat på Marcus cyniska gammelfarbror-gnäll - där kommer jag antagligen skriva =)
Jag vill också passa på att varmt uppmana er att söka er till Lidköpings E-Sportcenter ett centrum för E-sport & Extremsport. Det är en fantastisk förening för Lidköping och den bästa samlingsplatsen för generellt nörderi. De arbetar så hårt och har det så fint med så mycket TV-spel - besök de och stötta de! Deras arbete är viktigt för stan och de kan inte få nog av beröm. Besök de!
Vi vill så varmt tacka er alla för ert stöd genom åren. Vi vill tacka nördarna, vi vill tacka alla mammor & pappor som ställt så många bra frågor och har velat ta emot våra tips! Vi vill tacka alla mormödrar, farfäder och vice versa, alla fina barnfamiljer och våra fantastiska grannar och vänner i Audio Video Lidköping för deras stöd och professionalism (som oftast överglänst vår egna), och ALLA våra vänner - ni vet vilka ni är! STORT TACK TILL ER ALLA!
På varmt återseende och med ödmjukhet och stor tacksamhet
/Thomas & Marcus