06/12/2016
Lumi Games er ett bittelite firma hvor deres eiere er spredt litt rundt omkring. Vi har Alex i Parma, Martin i Flå, Erik i Kongsberg og Hava i Oslo.
Hvordan fungerer det spør du kanskje deg selv... Ikke..? Nei det er kanskje ikke så mange som lurer på akkurat det, men jeg kan godt svare for det... jo det går greit.
Tidligere i år var vi nødt til å ta en avgjørelse på hvordan vi skulle drifte Lumi Games videre, og vi tok noen grep. Vi har redusert store mengder utgifter og Alex og Erik har det siste halve/hele året arbeidet gratis. Dette er jo noe som selvfølgelig ikke går i lengden uten en annen inntektskilde, så da måtte man finne på noe.
Alex bor fortsatt i Parma og arbeider iherdig med ett internt prosjekt vi har troa på. Dette er ikke ett spill, men en app, noe som faktisk har gitt oss ny giver igjen.
Vi er snart klare til en intern test (forhåpentligvis iløpet av året), for å så bruke noen måneder klokt før vi åpner opp for testing for en liten gruppe mennesker.
Erik har fått seg fulltidsjobb i minst 6 måneder fremover og kommer til å bruke den tiden på egne prosjekter samt Lumi Games.
Vi føler vi har sagt dette mange ganger før, men vi har veldig troa på våre prosjekter. Det handler mest om å drive forsvarlig, og når det ikke lar seg gjøre så må man løse utfordringene på andre måter.
Vi har ett spill i ParticleBOOM! som ikke er langt fra ett godt og spillbart spill, samt TETRA som også er nogenlunde spillbart.
Karma er ett enormt prosjekt vi må legge på is inntil det er forsvarlig å arbeide med det. Men når vi gjør andre prosjekter så finner vi ofte løsninger på problemer vi har hatt med Karma, og da hender det at det blir noen timer med jobb med det prosjektet også.
I tilegg har vi PAX HD! som vi ga ut som har blitt spillt i overkant av 10.000 ganger samt nettsider og andre apper vi har gitt ut.
Målet til Lumi Games fremover er å redusere utgifter enda mer, og arbeide med å utvikle vårt interne prosjekt, samt arbeide noe med PB og Tetra når det er rom for det.
Vi setter ingen deadlines eller legger noe som helst press på oss selv, siden det ikke har ført med seg noe godt de 4 årene vi har operert, og siden ingen av oss har mulighet til å drive på fulltid.
Vårt interne prosjekt blir først utviklet til Iphone, så vi kommer til å spørre her i gruppa om noen iphone brukere ønsker å være med på testing fasene fremover.
Mer info kommer nærmere.
Ønsker dere alle en flott dag, og kom veldig gjerne med spørsmål eller tilbakemeldinger til oss, det setter vi veldig pris på.
Mvh
Erik B. Skjoldhaug