kerkSPOT

kerkSPOT Wij zetten ons dagelijks in om het werk van de lokale kerk en missionaire organisaties te vereenvoudigen

kerkSPOT biedt geïntegreerde software om kerken te ondersteunen in de brede zin van het woord. Niet persé omdat ons hart sneller gaat kloppen van software maar omdat we geloven dat God ons roept om het dagelijks werk van lokale kerken te vereenvoudigen. Dit is vergelijkbaar met situaties in Exodus 17 en Handelingen, waar ondersteuning essentieel was voor het uitvoeren van Gods werk. In Exodus hiel

d Mozes zijn armen uitgestrekt naar God voor overwinning, ondersteund door Aäron en Chur. In Handelingen werden mannen vol van de Heilige Geest aangesteld voor praktische taken, zodat de apostelen zich konden richten op hun roeping. kerkSPOT biedt ondersteuning aan kerken en stichtingen, waardoor zij zich kunnen focussen op hun missie: de wereld voorzien van goed nieuws, hoop, liefde, leven en overvloed in Jezus Christus. Door de kerk in haar dagelijks werk te ontzorgen, zorgt kerkSPOT dat medewerkers meer tijd hebben voor gemeenschap met God en het uitvoeren van hun taken. Zo werken we samen aan de Grote Opdracht en functioneren we als één lichaam tot eer van God en zegen voor de mens.

Met veel dankbaarheid hebben we de afgelopen maand twee nieuwe collega’s mogen verwelkomen binnen kerkSPOT. Het is heerl...
09/10/2025

Met veel dankbaarheid hebben we de afgelopen maand twee nieuwe collega’s mogen verwelkomen binnen kerkSPOT. Het is heerlijk te ervaren hoe de Heer ons leidt en zorgt voor een onafhankelijke, stabiele en gestage groei. Terwijl ik van anderen hoor hoe zij in deze tijd onder druk van investeerders en schulden bep**lde keuzes moeten maken ben ik dankbaar dat we onder Gods vleugels in rust mogen bouwen aan onze mooie bediening.

Om weer twee nieuwe mensen te mogen verwelkomen in ons team voelt echt als een cadeautje van onze hemelse Papa. Vanaf de eerste dag zijn ze vol energie er in gedoken en het is heel bijzonder om te zien hoe snel ze hun plek vinden. Als je niet beter weet is het alsof ze er altijd al bij hoorden.

Hun komst betekent veel voor de continuïteit van kerkSPOT en markeert een prachtige mijlp**l in onze transitie van oprichters-afhankelijke organisatie naar een team-gedragen organisatie. Echt zo'n moment om even een altaar op te richten en stil te staan bij hoe goed God is. Mede doordat deze twee mooie mensen bij ons zijn aangesloten kunnen we vanuit veel meer rust verder bouwen aan de toekomst en voor alle aangesloten kerken betekent het meer stabiliteit, meer service en meer slagkracht.

Mag ik je voorstellen aan:

Inge van Baardewijk
Inge, op de foto rechts, komt bij ons team als frontend developer en zal Aris gaan aanvullen in de doorontwikkeling van ons platform. Frontend development heeft te maken met alles wat je ziet, zij zal zich dus gaan richten op maatwerk templates maar ook met hoe het CMS nog fijner en gebruiksvriendelijker kan werken.

Inge heeft ruim 10 jaar ervaring in het vak en heeft, hoewel ze ervaring heeft als fullstack developer, een voorliefde voor hoe iets eruitziet en moet werken. En omdat Aris het afgelopen jaar heeft ontdekt dat zijn hart vooral sneller gaat kloppen van het backend en alles wat in de achtergrond gebeurt is Inge een hele mooie match voor ons team!

Merel Starreveld
Merel, op de foto links, komt ons versterken in het supportteam! Merel is een mensenmens met een theologische achtergrond, heeft veel ervaring met klantondersteuning en werkt naast kerkSPOT als jeugdpastor bij de NGK.

Mooie raakvlakken waardoor zij helemaal op haar plek zit in het supportteam van kerkSPOT omdat daar het ondersteunen van abonnees én het kerkelijk werk natuurlijk prachtig samenkomt. Vanaf de eerste dag voelde zij zich thuis en dat gevoel was geheel wederzijds

Ook vanuit hier van harte welkom Inge en Merel, jullie zijn een zegen! ❤️

Kleine update: De afgelopen maand zijn we druk bezig geweest op onze nieuwe locatie en sinds afgelopen week zijn we er o...
31/07/2025

Kleine update: De afgelopen maand zijn we druk bezig geweest op onze nieuwe locatie en sinds afgelopen week zijn we er ook echt aan het werk. We zijn enorm dankbaar en onder de indruk van Gods goedheid dat we op dit mooie plekje mogen en kunnen werken.

Met gepaste trots delen we graag wat foto's van onze nieuwe plek.

Het was een grote open ruimte waardoor het als het ware een blanco canvas was die we zelf konden inkleuren. Uiteindelijk hebben we de ruimte opgedeeld in vier verschillende "zones" waarin we weer verder kunnen groeien. We zijn enorm benieuwd wat God de komende jaren voor ons in petto heeft!

Bij binnenkomst hebben we een trainings- / vergaderruimte gecreëerd, op deze plek kunnen we mensen ontvangen en trainen in ons platform. Wanneer je daarna door de hal richting het kantoor loopt kom je langs onze flexruimte / studio. In deze ruimte gaan we tutorials en andere content opnemen. In de grote kantoorruimte staat een mooie keuken opgesteld.

Er zijn nog een paar kleine dingen die we nog moeten afwerken, de trainingsruimte is nog niet helemaal klaar en natuurlijk moeten we alles nog wat gezelliger aankleden met planten en wat dingen aan de muur. En we gaan nog een fijne hoek maken om met het hele team te kunnen lunchen. Maar dat komt na de zomervakantie, eerst even genieten van onze gezinnen en andere geliefden ❤️☀️

Ik vind alles wat er gaande is enorm bijzonder en heb soms het gevoel van "ik sta erbij en kijk er naar" wanneer God deuren opent en ons vooruitgaat. Wandelen met de Heer is soms gewoon echt stilstaan en aanschouwen hoe God de overwinning geeft.

“Jullie hoeven in deze strijd niet te vechten. Neem jullie positie in, blijf staan en aanschouw de overwinning van de HEER die met jullie is.” - 2 Kronieken 20:17

In de afgelopen 12 jaar is er echt een ding wat als een p**l boven water staat. En dat is dat je soms je talent moet inzetten en met je blote handen de klei in moet. Maar veel vaker komt het neer op "staken in overgave" en aanschouwen hoe de Heer Zijn werk bouwt.

En ondanks dat ik dat allemaal misschien heel mooi kan zeggen snap ik er geen snars van en kan ik alleen maar dankbaar zijn 🙏🙏🙏

Zoals jullie weten voelde ik (Eduard) me zo’n twaalf jaar geleden geroepen om iets moois voor de kerk te bouwen. Eenvoud...
03/06/2025

Zoals jullie weten voelde ik (Eduard) me zo’n twaalf jaar geleden geroepen om iets moois voor de kerk te bouwen. Eenvoudigweg om kerken te ondersteunen in hun dagelijks werk, zonder dat alles op de schouders hoefde te liggen van één of twee handige vrijwilligers. Ik kocht een oude laptop van €200 en begon vanuit de slaapkamer te bouwen — in het vertrouwen dat God hierin was.

De eerste jaren waren echt lastig. Naast een hart voor de koninklijke kerk, een roeping van God en ervaring als developer had ik geen enkele kennis van organisatie, laat staan van marketing of verkoop. Die laatste twee waren (en zijn) voor mij echt jeukwoorden. Als de kerk haar missie maar kan uitvoeren en Jezus verkondigd wordt, dan is het goed.

Het waren jaren van armoede, maar de roep en visie waren zo sterk dat we zijn doorgegaan. Tegelijkertijd voorzag God op wonderlijke manieren in alles wat we als gezin nodig hadden. Onze God is zo’n prachtige en trouwe Vader. We hebben aan den lijve ondervonden dat Hij niet roept op basis van onze vaardigheden, maar vaardig maakt wie Hij roept.

Zes jaar later, in 2019, werkte Yvon inmiddels ook fulltime binnen onze bediening. Halverwege dat jaar liet God ons zien dat er een seizoen aan zou komen waarin teamleden zouden worden toegevoegd.

Maar hoe doe je dat … vanuit je slaapkamer?
Dus we gingen bidden, want God wist het allang

We kwamen in contact met stichting Royal Mission, die dat jaar op een bijzondere manier een prachtig pand had ontvangen van de Heer (Lees hier over hun avontuur: https://www.royalmission.nl/gebouw-veenendaal/). Het gebouw was toen nog veel te groot voor hen, en ze boden ons aan om een kamer te gebruiken. kerkSPOT woonde niet langer “thuis”, maar kon op kamers!

Dat gaf ruimte voor een team — maar het gaf ons nog veel meer. Ons huis werd weer echt een thuis. Na jarenlang thuiswerken was het wennen om ergens anders te werken, maar uiteindelijk ervoeren we de zegen ervan. Er kwam rust. We gingen anders naar kerkSPOT kijken én thuis stond ik niet meer continu ‘aan’. Ik ben zó dankbaar voor het afgelopen seizoen van ruimte!

Inmiddels zijn we wéér zes jaar verder ...
Geen idee of het een patroon aan het worden is, maar het is wat het is. Het team is gegroeid: we bestaan buiten mij inmiddels uit twee developers, een designer, een boekhouder en natuurlijk Yvon, die naast support een onvervangbare hulp is die écht bij me past. En we hebben zelfs nog vacatures open!

Met die groei groeide ook onze visie. We merkten dat de kamer soms te klein werd — letterlijk én figuurlijk. Dus ook dat heb ik vorig jaar bij de Heer neergelegd.

Wat is Zijn wil hierin? Want ik wil niet op Hem vooruitlopen.

We bekeken allerlei plekken: glimmende panden langs de A12, moderne verzamelgebouwen voor IT-bedrijven, zelfs een monumentaal fabrieksgebouw. Maar het was het telkens net niet. Een glimmend pand past niet bij ons. Een monument was qua regelgeving te ingewikkeld. En we zijn ook geen doorsnee IT-bedrijf. We zijn een bediening, geroepen om het werk van de lokale kerk eenvoudiger te maken — zodat we samen kunnen wandelen in de Grote Opdracht.

Dit jaar ontdekten we ineens iets in Veenendaal, vlak bij huis. Iets waar we nooit aan gedacht hadden: een bescheiden bedrijfsunit. Met enige argwaan gingen we kijken… en ineens zag ik het. Een prachtige plek, met volop ruimte om te groeien — perfect passend bij onze visie voor de komende jaren.

Het is nu nog één grote open ruimte, maar we mogen het helemaal zelf indelen. Er komt straks ruimte voor:
- een gezamenlijk kantoor
- een plek om tutorials op te nemen
- een plek om even ongestoord te bidden of werken
- een keukentje om samen te lunchen
- én een warme ontvangstruimte voor gasten en trainingen

Op 1 juli krijgen we de sleutels. kerkSPOT woont dan niet meer op kamers, maar krijgt z’n eigen appartementje! We zijn inmiddels in gesprek met partijen die ons kunnen helpen bij de inrichting. Of we dit jaar al verbouwen of eerst gewoon daar gaan werken, hangt af van de kosten en de beschikbaarheid van vaklieden. Maar ik geloof dat als God deze stap geeft, Hij ook zal voorzien in wat nodig is.

Zodra alles klaar is, ben je natuurlijk van harte welkom om eens langs te komen. Niet alleen om te kijken naar het pand of om koffie te drinken, maar om samen te zien wat God gedaan heeft. En om elkaar (weer) persoonlijk te spreken.

We kijken uit naar dit nieuwe seizoen. Wat een zegen om te mogen bouwen aan iets wat niet van ons is — maar van Hem.

En zo aan het begin van het jaar gaan we weer verder uitstappen in onze missie om het dagelijks werk van de kerk te vere...
08/01/2025

En zo aan het begin van het jaar gaan we weer verder uitstappen in onze missie om het dagelijks werk van de kerk te vereenvoudigen ❤️

Heb jij een passie voor Gods Koninkrijk en wil je dagelijks meebouwen aan een betere ondersteuning van de lokale kerk? Bij kerkSPOT zijn we op zoek naar een enthousiaste Frontend Developer die gevoel heeft voor gebruikerservaring (UX).

https://www.kerk-spot.nl/paginas/frontend-developer.html

Je gaat ondersteunen bij het verder bouwen van gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke oplossingen die kerken helpen hun online aanwezigheid te versterken. En je gaat aan de slag met het (mee helpen) ontwerpen en bouwen van maatwerk templates, zodat kerken vanuit hun eigen identiteit hun online aanwezigheid versterken en hun digitale visnet uit kunnen gooien.

Soort vacature: Betaald
Locatie: Veenendaal
Aantal uur: Parttime (uitzicht op fulltime)

Help jij te bouwen aan een betere ondersteuning van de lokale kerk? Bij kerkSPOT zijn we op zoek naar een enthousiaste Frontend Developer die gevoel heeft voor gebruikerservaring (UX). Als onderdeel van ons team draag jij bij aan het bouwen van maatwerk templates. Maar je ondersteunt ook bij het ver...

Omdat we in een mooi seizoen van groei zitten hebben we weer een nieuwe vacature binnen ons team. We zijn op zoek naar e...
21/05/2024

Omdat we in een mooi seizoen van groei zitten hebben we weer een nieuwe vacature binnen ons team. We zijn op zoek naar een "Relatiemanager kerken".

Meer informatie vind je op https://www.kerk-spot.nl/paginas/relatiemanager.html

Als jij passie hebt voor Gods Koninkrijk en dagelijks wil meebouwen aan de lokale kerk. Ben je een verbinder die graag mensen verder helpt en het liefst meer van Jezus in Nederland ziet? Dan zou het maar zo kunnen dat we jou zoeken.

Als relatiemanager hebt je contact met veel kerken die heel graag meer willen weten over onze bediening. Vervolgens begeleidt je hen verder door mee te denken hoe het kerkSPOT platform het best ingericht kan worden binnen de huidige gemeentestructuur. Enige bekendheid met gemeentewerk is in deze functie absoluut meegenomen omdat je dan heel mooi de verbinding kunt leggen tussen alle verschillende disciplines.

Verder ben jij het eerste aanspreekpunt van kerken wanneer er vragen zijn. Daarnaast ben jij ook degene die (indien een kerk of stichting dat wenst) trainingen en inspiratiesessies verzorgt, om zo een heel team snel up and running te krijgen wanneer een vrijwilligersteam wisselt van samenstelling.

Uiteindelijk willen we als kerkSPOT maar twee dingen bereiken:

1. Dienstknechten hebben meer tijd om zich in te sluiten voor gemeenschap met God. Uiteindelijk is dat dé plek waar het gebeurt. Daar worden we gesterkt, geïnspireerd en gevoed

2. Meer tijd en energie voor het uitvoeren van de Grote Opdracht. Allemaal hebben we onze eigen rol hierin, de een is een hand en de ander een voet.

Wil je meer lezen over de visie en het hart van kerkSPOT, lees dan het interview dat Eduard eens had met CVandaag: https://www.kerk-spot.nl/artikelen/20778/interview-eduard-oprichter-kerkspot.html

We zitten na een periode van ploegen en herstructureren echt weer opnieuw in een jaar van oogsten. Als meest uitgebreide...
15/05/2024

We zitten na een periode van ploegen en herstructureren echt weer opnieuw in een jaar van oogsten. Als meest uitgebreide Churchware aanbieder van Nederland was het echt weer tijd voor teamgroei. En na een lange tijd van bidden zien we dingen ontstaan.

Naast een extra fulltime developer is het team inmiddels namelijk ook verrijkt met een designer en zo zullen er nog veel meer aansluiten. Hierdoor kunnen we nóg een extra mijl voor de lokale kerk! ❤️

Zoals misschien bekend is is het bij kerkSPOT ook mogelijk om een maatwerk template te ontwikkelen zodat de omgeving helemaal aansluit op de eigen huisstijl (https://www.kerk-spot.nl/go/voor/ontwerpstudios/).

Met name grotere gemeenten willen die stap graag vanuit identiteit maken en die optie bieden we ook al geruime tijd. Meestal moest een kerk tot nu toe altijd zelf een ontwerp aanleveren die gemaakt werd door een vrijwilliger uit de gemeente zelf. Maar doordat we een samenwerking aangaan met een designer kunnen we nu ook voor gemeenten die die mogelijkheden niet hebben dit toch te kunnen bieden.

We zijn God enorm dankbaar voor dit nieuwe seizoen en zien enorm uit naar wat Hij nog meer gaat doen en toevoegen. Het is zo bijzonder te zien hoe de Heer de afgelopen 11 jaar voor is gegaan en alles heeft vormgegeven. Het is echt niet omdat we zelf zo briljant zijn. God is echt een meesterarchitect die ons keer op keer van verwondering naar verwondering brengt.

We zien dus uit naar wat God gaat doen, waardoor we eigenlijk heel vaak aan het wachten zijn tot Hij beweegt en dat klinkt misschien best passief voor buitenstaanders. Maar dat komt vanuit de overtuiging dat het niet zozeer gaat om onze plannen of over wat wij allemaal zouden willen. Als dát de motivatie is zal het echt nooit genoeg zijn. We willen daarom weten wat de Heer van ons verlangt, Jezus heeft onderwezen dat we eerst het Koninkrijk van God moeten zoeken en dat de rest ons geschonken zou worden. Dat is niet altijd makkelijk, maar wel een van onze kernwaarden.

Met andere woorden, de Heer moet ons huis bouwen anders is alles zinloos en zullen we als slaven tevergeefs moeten zwoegen tot aan onze dood. Om die reden heeft Eduard vanaf het begin af aan er ook voor gekozen niet met investeerders te gaan werken, ook al is het wel aangeboden. Deze keuze komt omdat kerkSPOT in dienst moet staan van God alleen, en niet van mensen met financiële belangen die alleen maar meer willen vergaren. Daarnaast is de Heer natuurlijk veel groter en invloedrijker dan welke miljonair dan ook 😉

Het gaat om wat de Heer voor ogen heeft met Zijn gemeente en dáár willen we heel erg graag deel van zijn. Zodat we vanuit die verbondenheid samen de schouders onder de Grote Opdracht te zetten en zorgen dat Jezus verkondigd wordt. Dáárdoor zullen mensen vrijheid en leven in overvloed ontvangen en krijgt God alle eer en glorie!

Dát is in de kern "de business" waar we in zitten, de eer van God en zegen van de mens 🙏❤️

Vandaag is het 11 jaar geleden dat we alles losgelaten hebben en vanuit een groot verlangen en vertrouwen begonnen zijn ...
01/05/2024

Vandaag is het 11 jaar geleden dat we alles losgelaten hebben en vanuit een groot verlangen en vertrouwen begonnen zijn met kerkSPOT. We hadden niets anders als 200 euro voor een oude laptop en zijn begonnen te bouwen omdat we ons geroepen voelden door God.

Die eerste dag zijn we met het gezin naar zee gegaan, even uitgewaaid en het uitgeroepen naar de Heer uit dankbaarheid voor alle dingen die Hij zal gaan uitwerken. Die dag hebben we schelpen verzameld en heeft Yvonne een soort altaartje gemaakt ter herinnering aan de dag dat we in volledige afhankelijkheid van God zijn begonnen aan een groot avontuur.

In al die tijd hebben we altijd met veel plezier samengewerkt met freelancers en ZZP-ers. En dat doen we nog steeds! Maar tegelijkertijd merken we steeds meer de behoefte om met een team van toegewijde personen, als klein Gideons leger, de lokale kerk te dienen, ondersteunen en verwennen!

Vandaag, op onze 11e verjaardag, was het dan zover en is ons development team uitgebreid met onze eerste fulltime medewerker. Later dit jaar verwachten we nog meer mensen te mogen aansluiten en gaan we het volgende seizoen in van onze bediening!

Dit hebben we natuurlijk aan het eind van de dag even gevierd met z'n allen met een high tea. En uiteraard hadden we veel te veel ontvangen waardoor we heerlijk hebben kunnen delen met onze vrienden van Royal Mission.

Zo dankbaar voor deze dag en voor alles wat God ons gegeven heeft. Na de ellende die we de afgelopen drie jaar hebben doorstaan qua gezondheid en de bijna-dood ervaring van Eduard, is het gaaf om te zien hoe God dwars door alles heen blijft werken aan Zijn plan. Het is werkelijk waar niet door macht of door kracht, maar door Gods Geest alleen!

God is good, all the time! All the time, He is good! ❤️🙏

Dus als je vandaag nog naar een reden zocht om God te danken, dank Hem voor Zijn trouw. Dat wanneer Hij een plan heeft en aan jou toevertrouwd dat het echt niet afhankelijk is van hoe knap, gezond of briljant je bent. Het zal slagen omdat het God is wie Hij zegt dat Hij is. Hij roept niet omdat je iets kunt, maar het zal uiteindelijk zijn dat je iets kunt omdat Hij roept!

Nou dat wou ik even kwijt! Geniet nog eventjes van het zonnetje lieve mensen!

We kwamen deze week bij ons kantoor aangelopen stond er ineens een prachtige bos bloemen voor de deur 🥰💐We begrepen het ...
25/04/2024

We kwamen deze week bij ons kantoor aangelopen stond er ineens een prachtige bos bloemen voor de deur 🥰💐

We begrepen het eerst niet, maar het bleek van een zendingsorganisatie te zijn die we hebben kunnen helpen met een groot probleem rondom digitale giften.

Toen Mollie eenzijdig besloot hun niet langer meer te willen helpen. Wat als ANBI natuurlijk een groot probleem is, want deze stichting functioneert dankzij alle liefdevolle giften die ze ontvangen. Mollie had geen reden opgegeven, ze werden gewoon afgesloten. Ook toen wij als partner navraag deden wilden ze niks loslaten.

Ondertussen waren wij als kerkSPOT al een partnership aangegaan met stichting Pay, met wie we wel tot constructieve oplossingen kunnen komen. Dus we hebben ze snel kunnen aansluiten bij hen, en nadat we hebben kunnen helpen bij een goede screening van alle geldstromen (in verband met die hele vervelende WFT wetgeving) kon deze zendingsorganisatie al gauw weer digitaal giften ontvangen.

Heel vervelend dat het op deze manier moet natuurlijk, maar tegelijkertijd maakt het ons des te dankbaarder dat we als platform dit als collectief, centraal hebben kunnen oplossen ❤️🙏

Want het voorval van deze stichting staat niet op zichzelf, het afgelopen jaar zijn er meerdere kerken en stichtingen zomaar door Mollie afgesloten. Maar door de goede samenwerking die we met Pay hebben is dat niet langer een probleem meer! 🥳💐

Dankbaar om deel uit te maken van een alliantie die net als wijzelf de missie heeft om de lokale kerk te versterken om z...
19/04/2024

Dankbaar om deel uit te maken van een alliantie die net als wijzelf de missie heeft om de lokale kerk te versterken om zo gezamenlijk de Grote Opdracht tot vervulling te brengen in Jezus’ Naam ❤️

Welkom aan kerkSPOT als deelnemer in de alliantie van MissieNederland!

'Het is belangrijk dat we als kerk onze zaken goed op orde hebben, ook op digitaal gebied. We zijn met alles wat we doen een ambassadeur van de Allerhoogste. Vanuit dat besef werken we dagelijks aan een uitgebreid softwareplatform waarmee we de kerk ondersteunen op het gebied communicatie, administratie en organisatie.

De gemeente heeft een Grote Opdracht (Matteüs 28:19-20) in een verwarde wereld en is daarin afhankelijk van God. Daarbij kan een gemeente afgeleid worden door allerlei praktisch zaken die veel tijd roven, waardoor het risico ontstaat dat dit ten koste gaat van onze gemeenschap met God. KerkSPOT is geroepen om die praktische zaken eenvoudiger te maken. Zodat de gemeente kan doen wat ze moet doen. Zo functioneren we als één lichaam tot eer van God en tot zegen van de mens.'

Help jij te bouwen aan een betere ondersteuning van de lokale kerk?Heb jij een passie voor Gods Koninkrijk en wil je dag...
29/12/2023

Help jij te bouwen aan een betere ondersteuning van de lokale kerk?

Heb jij een passie voor Gods Koninkrijk en wil je dagelijks meebouwen aan een betere ondersteuning van de lokale kerk? Is daarnaast webdevelopment niet vreemd voor je en droom je in vreemde codes? Dan zou het maar zo kunnen zijn dat je als Developer bij kerkSPOT helemaal in je element bent!

Meer informatie op https://www.kerk-spot.nl/paginas/kerkspot-developer.html

Een persoonlijk verhaal van Eduard---In Matteüs 5 staat het volgende: "Een stad die boven op een berg ligt, kan niet ver...
30/10/2023

Een persoonlijk verhaal van Eduard
---
In Matteüs 5 staat het volgende: "Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen zijn. En ook steekt men geen lamp aan en zet die onder de korenmaat, maar op de standaard, en hij schijnt voor allen die in het huis zijn. Laat uw licht zo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken zien en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken"

Maar wat deed ik? Ik kreeg van de Heer een "licht" om kerken te kunnen ondersteunen in de uitvoer van de Grote Opdracht, en ik zette het vervolgens onder een korenmaat. Want zichtbaar zijn ... dat ligt buiten mijn comfortzone. Ja, ik maak wel eens video's op Youtube maar dan is met een comedy-masker. Maar zichtbaar zijn met de dingen die mijn hart het diepst raken ... dat vergt kwetsbaarheid.

Toch wezen broeders er op dat het belangrijk is dat juist de kerken en organisaties die de ondersteuning van kerkSPOT nodig hebben wel eerst moeten weten dat het bestaat. Want hoe kan iemand om hulp vragen als het onbekend is dat die hulp er is?

De afgelopen 10 jaar zijn de dingen op ons afgekomen, we zijn vanuit passie en liefde bezig mooie dingen te maken voor de lokale kerk en blijkbaar viel dat op. Maar echt op een berg gaan staan zoals waar Matteüs het over heeft, alsjeblieft niet zeg. Brrr. Maar wat als die daad nu juist de gebedsverhoring is van een ander en mijn timide houding dat in de weg staat? Dat zette me wel aan het denken ... 🤔😳

Niet veel later werd ik benaderd door Family7 of ze mij konden helpen. Die vraag zorgde weer voor een hoop innerlijke strijd vol met niet werkende gedachten. Want televisie is wel weer heel zichtbaar. Wie denk je wel dat je bent? Wie zit er nu op mij of het werk wat we doen te wachten? Blijf nou maar gewoon lekker onzichtbaar op je knieën lopen.

Na een flinke strijd toch de stap gemaakt en gaan nadenken over hoe we de mogelijkheden die bij Family7 liggen gebruikt konden worden om die ene kerk die op zoek is naar ons te kunnen bereiken. Ik heb er nachten van wakker gelegen, want de visionair in mij wil dan vooral vertellen waarom we doen wat we doen terwijl m'n innerlijke product-owner graag zegt wat we doen met kerkSPOT 😂

We krijgen een combinatie van advertenties en reclame op televisie. Vorige week is het magazine met onze eerste voorzichtige advertentie verspreid waar ik dan meteen veel te groot op sta. Maar ik vertel er wel waarom we doen wat we doen met als grote doel de verkondiging van Gods Koninkrijk en dat we zijn geroepen om dit samen als één Lichaam te doen.

En ook al zou de advertentie en achterliggende pagina's niet die ene kerk bereiken (ik ben immers geen marketeer, ik ben gewoon gepassioneerd voor de koninklijke kerk) bid ik dat het een lezer minstens aanzet tot nadenken over zijn/haar rol als ambassadeur van de Allerhoogste. Want het is nogal wat wie wij zijn in Hem, overal waar wij komen is de tempel van de Heilige Geest 🔥🔥🔥

Heeft u dat ook wel eens? Dan begint de collecte in de gemeente en heeft u geen contant geld op zak!In de huidige tijd i...
29/09/2023

Heeft u dat ook wel eens? Dan begint de collecte in de gemeente en heeft u geen contant geld op zak!

In de huidige tijd is online collecteren ideaal voor kerken en hun gemeente. Laat de voordelen van online collecte u overtuigen:

✅ Flexibiliteit: Geef vanaf elke locatie en op elk moment, zodat uw gemeente meer mogelijkheden heeft om bij te dragen.
✅ Gemak: Snel, veilig en eenvoudig geven zonder contant geld.
✅ Continuïteit: Zelfs als gemeenteleden niet fysiek aanwezig kunnen zijn, kunnen ze nog steeds bijdragen aan de collecte.

kerkSPOT vereenvoudigt uw collectes en versterkt uw gemeente dankzij eenvoudige installatie en veilige transacties.

Voor meer informatie, bekijk: https://www.kerk-spot.nl/go/mogelijkheden/kerk-app/

Adres

De Schutterij 10
Veenendaal
3905PL

Openingstijden

Maandag 09:00 - 18:00
Dinsdag 09:00 - 18:00
Woensdag 09:00 - 18:00
Donderdag 09:00 - 18:00
Vrijdag 09:00 - 18:00

Telefoon

085 303 59 87

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer kerkSPOT nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar kerkSPOT:

Delen