09/11/2023
Personeel Keolis Nederland loopt over naar de NS. Natuurlijk is overal een reden voor.
Naast uiteraard betere arbeidsomstandigheden en een beter salaris speelt ook de sfeer op de werkvloer een rol.
Klachten van de machinisten waar niks mee word gedaan, rijdiensten die niet kloppen, beloftes die niet worden nagekomen, pesterijen onderling en vooral de communicatie is erg slecht.
Maar... Er gloort hoop aan de horizon. De verantwoordelijk manager is vervangen. Deze verantwoordelijk manager heeft onlangs zijn afscheidsbrief ingediend en zal elders, ver weg van de werkvloer binnen het bedrijf werkzaam blijven.
Tevens zijn er machinisten die niet naar de nieuwe vervoerder willen en ervoor hebben gekozen om toch op Enschede - Zwolle - Kampen te blijven rijden.
https://www.tubantia.nl/hellendoorn/personeel-keolis-stapt-over-naar-ns-zon-10-5-procent-van-de-treinen-op-de-lijn-enschede-zwolle-valt-nu-uit~abcc5232/
Binnenkort gaan ook meerdere beheerders van dit kanaal Keolis verlaten. Wat we met deze pagina gaan doen is nog niet bekend.
De trein lijkt een goed alternatief om vanuit Nijverdal richting Almelo of Zwolle te reizen en zo de dagelijkse spitsfiles op de N35 te vermijden. Dan moet die trein wel rijden en op tijd. Maar dat is geen vanzelfsprekendheid. Zo deed bijvoorbeeld Rob Heilen uit Nijverdal er bijna drie uur over om t...