QUBIZ TECH Academy - Kursus Membaiki Smartphone, Malaysia

QUBIZ TECH Academy - Kursus Membaiki Smartphone, Malaysia Kursus Belajar Membaiki Telefon Bimbit yang akan membongkar segala teknik, trik, rahsia untuk menjadi seorang Technician yang Kompeten

Alhamdulillah selesai kelas semi-advanced 3 hari edisi SABAH selama 3 hari bermula 29 hingga 31 Ogos 2026.Orang lain sib...
01/09/2026

Alhamdulillah selesai kelas semi-advanced 3 hari edisi SABAH selama 3 hari bermula 29 hingga 31 Ogos 2026.

Orang lain sibuk sambut MERDEKA kami sibuk Berjuang. ๐Ÿ˜…

Terima kasih semua 18 peserta. Orang SABAH, kamurang memang Ohsem Bah! Moga kita boleh jumpa lagi insyaAllah..

N3xt kelas edisi SABAH,
Kami plan mau buat di TAWAU. Okay ka?
Mana orang TAWAU? Kalau kami datang kamurang mo join ka??

Cuba komen sikit โ˜บ๏ธ

28/08/2026

โ€œJoin kelas ni boleh terus pandai ke? Dah boleh buat bisnes servis repair phone ke?โ€

Soalan macamni selalu sangat kami dapat. Tapi sebelum saya jawab, saya nak korang faham dulu pasal bidang repair phone ni.

Untuk nak jadi technician smartphone, dia ada proses dan journey dia. Ibarat macam kita mula-mula belajar menulis dulu. 1st time pegang pensil mesti kekok, tulis pun tak cantik. Tapi bila selalu buat, tangan jadi makin steady.

Repair phone pun begitu. Dalam kelas, cikgu ajar โ€œkenal & cara handleโ€ dengan betul iaitu Asas & prosedur troubleshooting, kenal komponen, kenal tools dan cara handle tools. Yang 1st time pegang mesti kekok.

Tapi atleast dia dah tahu cara nak buat, cara nak handle. Tinggal lagi dia kene training banyak kali untuk cekapkan lagi skill dia.

So kelas ni sebenarnya sebagai guidance & trial untuk digunakan masa handle real case nanti. Untuk nak cekapkan skill tu kena kerap training. Semakin banyak training, semakin cekap la kita.

So jawapan untuk soalan tadi ialah BOLEH!
Cumanya mungkin kerjanya masih slow, tak berapa cekap dan mungkin kurang kemas lagi. Tapi atleast dia dah berani untuk buat dan itu memang proses yang dia kena lalui.

Tapi jangan risau, student2 tak akan dibiarkan keseorangan lepas kelas. Mereka akan dimasukkan dalam group komuniti technician smartphone malaysia untuk pembelajaran berterusan.

Nak tahu atau tanya lebih detail boleh terus wasap kami. Klik je ๐Ÿ‘‡๐Ÿป
https://qubiztechacademy.wasap.my

Yang nak join kelas, sila rancang jadual dan bajet anda berdasarkan jadual kelas berikut.Nak tanya apa-apa boleh terus r...
24/08/2026

Yang nak join kelas, sila rancang jadual dan bajet anda berdasarkan jadual kelas berikut.

Nak tanya apa-apa boleh terus roger kami.
https://linktr.ee/qubiztech_academy

2nd Day - Asas Troubleshooting Laptop. Mereka belajar step-by-step macam mana nak cari punca kerosakan dan kaedah pembai...
20/08/2026

2nd Day - Asas Troubleshooting Laptop.
Mereka belajar step-by-step macam mana nak cari punca kerosakan dan kaedah pembaikan.

Kelas ni kelas khas tau iaitu untuk Staff dari Bahagian Teknologi Maklumat di RISDA. Tak campur dengan orang luar.

Tapi kami ada plan nak buka kelas repair laptop ni dari Basic - Advanced untuk orang awam.. Yang akan ajar adalah Cikgu fauzi G-fix

Ada yang nak join ke? Cuba komen sikit๐Ÿ˜Š

Cikgu Fauzi Gfix Academy beraksi di Kelas Intensif Repair PC di Qubiz Tech Academy, 18-20 Ogos 2026.Ade tak korang yang ...
18/08/2026

Cikgu Fauzi Gfix Academy beraksi di Kelas Intensif Repair PC di Qubiz Tech Academy, 18-20 Ogos 2026.

Ade tak korang yang nak belajar repair laptop? Cuba komen sikit

18/08/2026

1st day Kelas Intensif Repair Laptop untuk staff RISDA oleh Cikgu Fauzi G-fix..

Ade tak yang nak belajar repair laptop kat sini?

Realiti, Memang ramai yang macamni.Baru pandai tukar LCD Bateri dah sibuk nak belajar main angkat CPU.Relax la bro, bany...
17/08/2026

Realiti, Memang ramai yang macamni.
Baru pandai tukar LCD Bateri
dah sibuk nak belajar main angkat CPU.

Relax la bro,
banyak lagi step kene belajar dulu.
Jangan nak main lompat nak cepat je.
Kang tesungkur jatuh menangis pishang ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

๐Ÿ‘‰ ๐—ž๐—›๐—”๐—ฆ ๐—จ๐—ก๐—ง๐—จ๐—ž ๐—ง๐—˜๐—–๐—›๐—ก๐—œ๐—–๐—œ๐—”๐—ก ๐—ฃ๐—›๐—ข๐—ก๐—˜ ๐—ฆ๐—”๐—•๐—”๐—›โ€ผ๏ธKalau kamu sudah biasa buat repair yang basic2 macam tukar skrin, bateri, charging ...
15/08/2026

๐Ÿ‘‰ ๐—ž๐—›๐—”๐—ฆ ๐—จ๐—ก๐—ง๐—จ๐—ž ๐—ง๐—˜๐—–๐—›๐—ก๐—œ๐—–๐—œ๐—”๐—ก ๐—ฃ๐—›๐—ข๐—ก๐—˜ ๐—ฆ๐—”๐—•๐—”๐—›โ€ผ๏ธ

Kalau kamu sudah biasa buat repair yang basic2 macam tukar skrin, bateri, charging port, tapi stuck bila dapat kes begini๐Ÿ‘‡๐Ÿป

โŒ Mati total, ndak tahu punca
โŒ Melibatkan software
โŒ Melibatkan motherboard
โŒ lain-lain issue yang pelik

Kamu patut kena upgrade level. Kalau tidak kamu sebenarnya sedang pelan-pelan bunuh kamu punya kerjaya tu.

Sekarang ni technician plug & play sudah semakin ramai. Customer p**a sudah semakin pandai cari technician yang trusted, yang proven, yang boleh solve kes-kes ringan dan berat.

Dan sebenarnya technician yang boleh settlekan kes-kes berat ini lah yang orang sanggup bayar mahal.

So kalau kamu mau upgrade level skill jadi lebih pro, kamu join jsaja kelas Semi-Advance ni.

Kelas ini kami design khas untuk technician yang:
โœ… Sudah ada basic repair
โœ… Sudah biasa buka pasang phone
โœ… Mau upgrade skill jadi lebih Pro
โœ… Mau buat lebih banyak job & income
โœ… Mau kurangkan reject atau return job

Dalam kelas ini kamu akan belajar macam mana technician pro handle job, buat troubleshooting dan repair kes-kes yang ramai technician takut mau sentuh ๐Ÿ˜Ž

Ini bukan kelas teori semata-mata.
Ini kelas yang fokus pada REAL CASE & REAL EXPERIENCE dalam industri repair smartphone.

Kalau kamu serius mau naik level dalam bidang niโ€ฆ
jangan tunggu lagi. Sebab kelas ni tidak selalu ada.

๐Ÿ“ฒ Tekan button wasap kalau mau tanya lebih detail

Atau klik saja ๐Ÿ‘‰ https://wasap.my/60105331134

Ingat!
Hari ni reject job, esok competitor kamurang yang sapu semua customer ๐Ÿ‘€

๐—ฆ๐—”๐—•๐—”๐—›๐—”๐—ก! ๐—•๐—ฎ๐—ด๐˜‚๐˜€ ๐—ธ๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜‚ ๐—ธ๐—ถ๐˜๐—ฎ ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ ๐˜€๐—ธ๐—ถ๐—น๐—น ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐—ถ๐—ฟ ๐˜๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ณ๐—ผ๐—ป ๐—ป๐—ถ. ๐—•๐—ผ๐—น๐—ฒ๐—ต ๐—ฏ๐—ถ๐—ธ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐˜‚๐—ถ๐˜ ๐˜€๐—ฒ๐˜๐—ฎ๐—ถ๐—ฝ ๐—ต๐—ฎ๐—ฟ๐—ถ ๐—ฏ๐—ฎ๐—ต... ๐Ÿ˜ŠAtleast kalau ada telefon ro...
15/08/2026

๐—ฆ๐—”๐—•๐—”๐—›๐—”๐—ก! ๐—•๐—ฎ๐—ด๐˜‚๐˜€ ๐—ธ๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜‚ ๐—ธ๐—ถ๐˜๐—ฎ ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ ๐˜€๐—ธ๐—ถ๐—น๐—น ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐—ถ๐—ฟ ๐˜๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ณ๐—ผ๐—ป ๐—ป๐—ถ. ๐—•๐—ผ๐—น๐—ฒ๐—ต ๐—ฏ๐—ถ๐—ธ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐˜‚๐—ถ๐˜ ๐˜€๐—ฒ๐˜๐—ฎ๐—ถ๐—ฝ ๐—ต๐—ฎ๐—ฟ๐—ถ ๐—ฏ๐—ฎ๐—ต... ๐Ÿ˜Š

Atleast kalau ada telefon rosak tidak kisah la sendiri punya ka atau orang lain punya ka, boleh la repair sendiri. Banyak jimat tau!

Lagi syiok skill ni boleh buat duit tepi atau dijadikan bisnes. Buat santai-santai saja pun boleh..

Tapi yang penting mesti mau kena ada semangat. Kena ada ilmu dengan skill, baru boleh jadi.

Berminat mau belajar repair phone?
Jom join kelas ni! Kelas 2 hari yang boleh tambah skill, boleh ubah gaya hidup kamu.

Bulan ni kami buat di SABAH iaitu di ADTEC JTM Kampus Kota Kinabalu (nama lama, ILP Kota Kinabalu). Tarikh pada 22-23 Ogos 2026 (Sabtu & Ahad)

Selain dari ilmu & skill repair telefon, kamu juga akan dapat FREEGIFT macam yang dinyatakan dalam poster. Dan yang paling mahal, kamu juga akan diberikan SIJIL yang diiktiraf oleh JTM-ILP sendiri. Mahal bah ni sijil.

So Jangan lepaskan peluang join ini kelas guys!
Klik button whatsapp untuk lebih detail.

15/08/2026

Address

No 59, 2, Jalan SP 1/1, Bandar Saujana Putra
Jenjarom
42610

Opening Hours

Monday 09:00 - 17:00
Tuesday 09:00 - 17:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Friday 09:00 - 17:00
Saturday 09:00 - 17:00
Sunday 09:00 - 17:00

Telephone

+60176995066

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when QUBIZ TECH Academy - Kursus Membaiki Smartphone, Malaysia posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to QUBIZ TECH Academy - Kursus Membaiki Smartphone, Malaysia:

Shortcuts

Share