10/06/2026
"..........Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αδειοδότησε και εγκατέστησε χιλιάδες MW φωτοβολταϊκών και άλλων έργων ΑΠΕ με ρυθμούς ταχύτερους από την ανάπτυξη των δικτύων μεταφοράς, διανομής και αποθήκευσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι σε πολλές ώρες της ημέρας, ιδιαίτερα την άνοιξη και το φθινόπωρο, η παραγωγή πράσινης ενέργειας υπερβαίνει τη ζήτηση. Όταν συμβαίνει αυτό, οι τιμές στη χονδρεμπορική αγορά καταρρέουν στο μηδέν ή ακόμη και σε αρνητικά επίπεδα..............Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2026, οι περικοπές παραγωγής έφθασαν τις 1.867 GWh το 2025, ποσοστό περίπου 7% της συνολικής παραγωγής ΑΠΕ, ενώ για το 2026 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση στις 3.350 GWh Με απλά λόγια, το κράτος αδειοδοτεί συνεχώς νέα έργα, αλλά το σύστημα αδυνατεί να απορροφήσει όλη την παραγόμενη ενέργεια............Η πραγματικότητα είνσι ότι το κράτος κοινωνικοποιεί τις ζημιές και ιδιωτικοποιεί τα κέρδη. Δηλαδή, όταν οι επενδύσεις αποδίδουν, το όφελος ανήκει στον επενδυτή. Όταν όμως το σύστημα αδυνατεί να απορροφήσει την παραγωγή ή οι τιμές μηδενίζονται, το κόστος μεταφέρεται στους μηχανισμούς στήριξης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι τελικά χρηματοδοτούνται από χρεώσεις και τέλη που καταλήγουν στους λογαριασμούς των καταναλωτών."
Ανακάλυψε πώς η νέα ρύθμιση στις ΑΠΕ επεκτείνει την προστασία παραγωγών. Ενημερώσου για τις αλλαγές και πώς σε επηρεάζουν!