08/08/2023
Asuntomessut 2023 🏠
Kävin sunnuntaina viimeisenä aukiolopäivänä messuilla, ja kirjoittelin tähän mun fiiliksiä messukohteista....
Messut kyllä vähän toistaa itseään joka vuosi eikä mitään kovin yllättävää tullut vastaan. Osassa kohteista huomasi, että viimeistelyt on jääneet kesken sisällä tai pihalla, tullut ehkä hoppu aikataulujen kanssa, mikä on toki ihan ymmärrettävääkin 🤷🏼♀️
📸 kuvat 1-2
Puista rimapaneelia näkyi tänäkin vuonna seinillä, katoissa ja portaiden kaiteissa. Niin kivan näköisiä, puu tuo lämmintä sävyä tilaan. Jos nyt tekisin kylppäriremontin, niin haluaisin sinne juuri tuollaisen rimakaton ja vaaleaa isoa laattaa seiniin kuten kuvassa 1 🤩
📸 kuvat 3-4
Nää makkarit, joista voi katsella merimaisemaa suoraan sängystä 💙
Olishan tohon näkyyn kiva herätä....
Ja muutenkin taloissa oli (tietenkin) paljon isoja ikkunoita joka puolella taloa, joista voi ihailla merimaisemaa.
Itseä kyllä häiritsee se, että joka talosta näkee jonkun toisen kotiin tai terassille, kun ollaan niin lähekkäin, mä kaipaan enemmän yksityisyyttä 🤔
📸 kuva 5
Tässä kodissa oli tehty lisätilaa kierrätykselle kodinhoitohuoneeseen (keittiön lähelle) altaan alakaappeihin. Hyvä esimerkki siitä, ettei kaikkien kierrätysastioiden ole pakko sijaita keittiössä, kunhan roskat on helppo ja nopea viedä omiin astioihinsa 🙌♻️
📸 kuva 6
Pienissä khh oli käytetty kattotila hyödyksi ja ripustettu kattoon tankoja, joihin mahtuu paljon vaatteita henkareissa kuivumaan. Tai sitten oli seinässä kokoontaittuva teline. Osassa tangoista oli myös lämmitys, joten pyykki kuivuu nopeasti
📸 kuva 7
Eteisessä oli liukuovellinen kaapisto ulkovaatteille, m***a nerokasta on mun mielestä se, että liukuovi ei tullut lattiaan asti, vaan peililiukuoven alapuolelle oli jätetty kenkien mentävät kolot. Koska kyllähän se tiedetään, että välillä se oven avaaminenkin on ylivoimaista ja sitten ne kengät jäävät siihen lattialle pyörimään 😅 Nyt kengät on nopea sujauttaa koloonsa ilman ovien avaamista
[Lisää pohdintoja stooreissa] 😄
••