12/02/2026
Uanset om du skal på vinterferie i udlandet eller ej, så er her et hack til hvordan du billigst får ekstra data, hvis du får opbrugt alt det, der er inklusiv i dit abonnement. Det er nemlig IKKE at tilkøbe via SMS når du først er løbet tør!
Den absolut billigste måde at få ekstra data, er ved at opgradere til en større pakke for resten af måneden. Du er ikke bundet til den større pakke, og kan sagtens skifte til en anden pakke fra næste måned - faktisk kan du bestille nedgraderingen med det samme, da nedgraderinger af abonnementer altid sker ved udgangen af en måned, mens opgraderinger sker med det samme.
Prisen afhænger af to ting; hvad prisforskellen på dit nuværende abonnement og det nye abonnement er, og hvor mange dage der er tilbage i måneden.
Skifter du i dag fra en 89 kr-pakke til 109 kr-pakken er prisdifferencen på 20 kr, og der er 16 dage tilbage i måneden ud af 28. De 20 kr divideres ud på månedens dage, og ganges med de dage, der er tilbage. Altså; 20/28*16 = 11, 43 kr for opgraderingen.
Du betaler altså kun for de dage, der er tilbage i måneden, MEN du får fuld datapakke. Det vil sige at du i dette tilfælde får 70 GB (som er i 109 kr-pakken) til 11,43 kr. Hvis du køber via SMS, koster 8GB 49 kr. Så der altså lidt penge at spare 💚
Værd at vide;
🟢 Det samme regnestykke gælder i forhold til EU data. Vær blot opmærksom på, at skifte til en pakke med mere EU data, hvis det er EU data du mangler (har pakken du skifter til, samme mængde EU data som din nuværende pakke, vil du nemlig ikke få den nye mængde).
🟢 Du kan kun komme tilbage til pakker, som vi har tilgængelige på nuværende tidspunkt. Du er altså ikke garanteret at kunne komme tilbage til din nuværende, hvis det er en særpakke. Kontakt kundeservice hvis du er i tvivl og vil være sikker.
🟢 Skiftet sker ret hurtigt (der går lidt længer hvis du er udenfor Danmark) og det kan være en fordel af genstarte telefonen fx efter 15 minutter.
🟢 Kundeservice hjælper gerne, men du kan også selv gøre det på mit.greenspeak.dk lige når det passer dig.