11/06/2022
AHVENISEN PUNAINEN TALO - Maalaukset akustiikkalevyille 2022 / Skeittidekkihuonekalut
”Minulla on velvollisuuksia itseäni ja lapsiani kohtaan.” Vai kuinka repliikki Valkoinen Kaupunki -elokuvasta menikään? Meni miten meni, niin ehkäpä myös planeettaamme kohtaan.
Ahvenisen Punaisella Talolla on myös tänä kesänä 28.6. alkaen esillä tekemiäni maalauksia akustiikkalevyille. Maalaukset ovat mahdollisimman pitkälle kierrätysmateriaaleista toteutettuja.
Taulut vähentävät huonekaikuja, etenkin aikaisia heijastuksia, eli käytännössä rauhoittavat liian paljon ”soivaa” tilaa. Bassotaajuuksiin näillä ei luonnollisesti kykene vaikuttamaan, m***a auttavat kyllä hyvin sijoitettuna kuulemaan musiikin itse äänilähteestä seinien ja kattojen sijasta, joista ensiheijastukset saapuvat korviin.
Ja jotta tekemistä olisi jatkossakin, niin teen tarpeesta, halusta ja intohimosta toivottua värimaailmaa mukaillen tauluja jatkossakin - vaikkapa neuvotteluhuoneen tarpeisiin.
Kierrätysteemaa jatkoin myös käytetyistä skeittidekeistä valmistetuissa penkeissä/pöydissä, joiden alkuperäinen oma design on jo yli 20 vuoden takaa. Toki muitakin eri konseptilla on maailmalla tarjolla. Lisäksi tänä vuonna toteutin dekeistä myös tarjottimia, joihin voi halutessaan koostaa vaikkapa herkut elokuvailtaa varten. Miksipä ne eivät toimisi myös ravintolassa niiden yksinkertaisen ja toimivan kantoratkaisun takia?
Liitteenä muutama kuva 2022 tauluista (toisessa kuvassa kaksi vanhempaakin työtä) ja huonekaluista.
Pasi / Mekastamo