16/02/2026
Mange ledningsejere overser én vigtig ting i LER 👇
Du skal også indberette, når du IKKE har haft graveskader.
📘 Klimadatastyrelsens vejledning (februar 2026) præciserer, at “ingen graveskader” skal registreres via LER-kontoen – enten enkeltvis eller som masseindberetning. Og det er et lovkrav.
Sådan gør du:
🖥️ Ledningsejere →
⚠️ Graveskader →
✅ Indberet ingen graveskader
Vælg årstal og ledningsejer
💾 Gem indberetning
Det tager få minutter. Men det har betydning for både dokumentation og den samlede statistik 📊
Husk: Indberetning af graveskader er et lovkrav - også når du ikke har haft nogle.
Vil du ha hjælp, så kontakt Bjarke Korsager